Kundeservice
Velkommen til Bokklubbens kundeservice! Om du lurer på noe rundt ditt medlemskap, faktura, hovedbok, bestillinger eller bonus, finner du det på Min side
Ofte stilte spørsmål
Hvor finner jeg faktura, og utestående beløp?
Under Min side -> Faktura kan du lett se hva du må betale, eller om du har penger til gode hos oss.
Jeg mottar ikke e-post fra Bokklubben.
Hvis du savner ordrebekreftelser, info om hovedbok, levering og annen viktig e-post fra oss, kan det være at e-postleverandøren din har markert oss som søppelpostavsender. Åpne e-postmappen som heter "Spam" eller "Søppelpost" og marker e-posten fra Bokklubben som "ikke søppelpost".
Når kommer det jeg har bestilt?
Både i handlekurven og i bestillingsbekreftelsen du mottok fra oss, finner du estimert leveringstid. Lagerførte varer blir normalt pakket og sendt samme dag eller dagen etter bestilling.
Jeg har glemt medlemsnummeret mitt!
Dersom du har registrert din e-postadresse hos oss, klikk her, og fyll ut din e-postadresse under "Glemt medlemsnummer / passord" og klikk på "Send". Da sender vi deg det på e-post. Sjekk i spam dersom du ikke mottar e-posten vår med det samme.
Hvordan gjør man en retur?
Vår returadresse er:
Bokklubben
c/o Forlagssentralen
0040 OSLO
NB! Faktura skal medfølge varen.
Send pakken med Posten Norge.
Kan jeg returnere deler av pakken jeg har mottatt?
Ta kontakt med vårt kundesenter via e-post eller på tlf. 22028700.
Noe annet du lurer på? Send oss en melding:
Alt om:
Mitt medlemskap
Medlemsnummer, flytting, utmelding, utenlandsmedlemskap
På Min side finner du en oversikt over alt angående medlemskapet ditt:
- Mine hovedbøker – Informasjon, endring og avbestilling av hovedbøker
- Bonus/gavekort – bonuskroner, bonussats, gavekort
- Mine bestillinger – oversikt over alle dine bestillinger
- Min profil – passord, adresse, telefon, e-post, kredittkort, samtykker, medlemskap og medlemsbetingelser
- Mine lister – Ønskeliste og andre lister
- Lydbøker – finn nedlastbare lydbøker du kjøpte
- E-bøker – finn e-bøker du kjøpte, tilrettelegg for å lese på kindle
Glemt medlemsnummer?
Dersom du har registrert din e-postadresse hos oss, klikk her, og fyll ut din e-postadresse under "Glemt medlemsnummer / passord" og klikk på "Send". Da sender vi deg det på e-post. Sjekk i spam dersom du ikke mottar e-posten vår med det samme.
Utenlandsmedlemskap:
Det er fullt mulig å være medlem selv om du bor i utlandet.
Send oss en e-post til webkontakt@bokklubben.no med alle opplysninger.
Porto og ekspedisjonsgebyr innenfor Norden og Svalbard er kr 150,-
Utenfor Norden tilkommer portokostnader på kr 200 per bok i tillegg til de ulike lands regler for toll og moms.
Kun bøker kan sendes til utlandet, ikke annet fra vår nettbutikk.
- Bestiller du en bok fra nettsiden, må du bruke betalingskort i handlekurven (Visa eller MasterCard)
- Hovedbøker som ikke er avbestilt, sendes med faktura. Bruk betalingsinformasjonen nedenfor.
Elektronisk overføring til De norske Bokklubbenes konto
Bankkontonummer (IBAN) NO56 6222 0566 000
Nordea Bank Norge ASA
N - 0021 Oslo
NORWAY
S.W.I.F.T.-kode/BIC: NDEANOKK
OBS! Betaler i utlandet må betale alle gebyrer, både i egen bank og mottakerland.
Hvordan forandrer jeg adressen min?
Du kan enkelt endre adresse og registrere/endre e-postadresse på Min side.
Hva gjør jeg om jeg skal flytte til utlandet?
Medlemskap i Norden fungerer på samme måte som i Norge.
Skal du flytte utenfor Norden, må ditt medlemskap endres til utenlandsabonnement. Ta kontakt med vårt kundesenter på tlf 22028700 eller e-postadresse webkontakt@bokklubben.no
Jeg ønsker å melde meg ut av bokklubben.
Ønsker du å melde deg ut av Bokklubben, kan du selv gjøre det på Min side -> Mitt medlemskap.
For å melde deg ut må du ha oppfylt medlemsforpliktelsene. Om du ikke har oppfylt medlemsforpliktelsene, ta kontakt med vårt kundesenter mandag - fredag: kl. 8-10 så hjelper vi deg med utmeldingen. Tlf. 22028700 eller webkontakt@bokklubben.no
App
Info om appen og hvor du kan laste den ned
I Bokklubbens app finner du dine aktuelle hovedbøker, og om du ønsker å avbestille, kan du gjøre det rett i appen. Du kan også bestille bøker og produkter.
Der finner du også alle utgaver av Bokklubbens elektroniske medlemsblad.
Lurer du på hva en bok koster hos Bokklubben, kan du søke etter den eller fotografere strekkoden for å sjekke pris.
Vil du ha forslag til bøker spesielt anbefalt for deg, klikker du på Anbefalinger!
Avbestilling og varsel om hovedbok
Alt om avbestilling, bytting av hovedbok og hovedbokvarsel på SMS
Hvordan avbestiller jeg min hovedbok?
På Min side -> Mine hovedbøker finner du din hovedbok.
Under Tidligere hovedbøker (Min side) ligger en oversikt over alle hovedbøker du har avbestilt tidligere. Du kan også avbestille på SMS, på ordretelefon 22797760 eller via Bokklubbens app.
Slik avbestiller du på SMS:
Send ab boknummer dittmedlemsnummer til 2102.
Du vil motta kvittering på alle meldinger til oss. Tjenesten koster kr 7,- per melding.
Når er avbestillingsfristen?
Fristen er alltid den 1. og 15.
Du kan også bytte hovedbok, isteden for å avbestille.
Hvis boka vi anbefaler deg ikke treffer helt, kan du nå velge å bytte til en av de andre gode bøkene vi anbefaler.
Slik gjør du:
- Gå inn på hovedboktilbudet på Min side på nettsidene eller i Bokklubben-appen (NB! Sjekk at du har oppdatert til siste versjon av appen på mobilen din først.)
- Scroll ned, under hovedboka vil du finne to alternative hovedbøker du kan velge mellom
- Trykk på "Bytt til denne" under boka du ønsker.
- Bekreft valget ditt
Kan jeg se om jeg har avbestilt en bok?
På Min side -> Hovedbok/avbestilling finner du en oversikt over hvilke bøker du har avbestilt.
Dersom din e-postadresse er registrert hos oss, vil du automatisk motta en avbestillingsbekreftelse pr e-post.
Jeg har mottatt en hovedbok jeg ikke ønsker å beholde - hva gjør jeg?
Hvis du ikke ønsker å beholde en hovedbok kan du sende boka i retur. Du betaler selv returporto.
Returadresse:
Bokklubben c/o Forlagssentralen, 0040 Oslo
Hovedbokvarsel på SMS - enda enklere å være medlem i Bokklubben
Hver gang det kommer en ny hovedbok anbefaling, kan vi sende deg en SMS. I den får du vite forfatter og tittel, boknummeret og ditt medlemsnummer slik at du vet hvilken bok du skal glede deg til. Du kan også avbestille om du ønsker det.
Slik gjør du det:
På Min side kan du krysse av for å SMS-varsel hver gang det kommer en ny hovedbok.
Hovedbokvarsel koster kr 7,- per melding.
STOP
Du kan når som helst sende STOP til 2102 for å stoppe et SMS-abonnement. Husk at STOP til 2102 stopper alle SMS-henvendelser fra Bokklubben; har du flere SMS-abonnementer og ønsker å fortsette med bare noen, må du registrere deg på nytt.
Angrerett og retur
100 dager åpen kjøp, retur, feil på mottatte varer
100 dagers åpent kjøp
Hos oss får du pengene tilbake hvis du angrer kjøpet. Du kan returnere en bestilt vare innen 100 dager fra mottak uten å oppgi noen grunn. Enten du har bestilt på nett eller på ordretelefonen eller har latt være å avbestille kan du angre kjøpet og få pengene tilbake.
- Gjelder også for salgsvarer
- Gjelder for kjøp både i nettbutikk eller om du har latt være å avbestille.
- Varene må være ubrukte og i original forpakning, med fakturaen
- Ring oss på kundesenteret hvis du trenger hjelp.
Vi behøver ikke noe angrerettskjema. (Hvis du likevel ønsker å fylle ut angrerettskjema finner du det her.)
Returporto må betales av kunden.
Du har 14 dagers angrerett på inngått medlemskap
Ring oss snarest på tlf 22028700 (8.00-16.00), eller send en e-post til webkontakt@bokklubben.no og gi oss beskjed. Fyll ut angrerettskjema og send som vedlegg i e-posten om du ønsker. Dette skjemaet er ikke påkrevet fra vår side.
Retur av velkomstgave
Dersom du har mottatt en velkomstgave som du vil returnere innen fristen, betaler du selv returporto.
Du har 100 dagers angrerett. Varen må betales dersom du beholder den utover betalingsfrist. Beløpet blir så godskrevet ved returen.
Hvordan betale retur
Retur betaler du selv til Posten Norge, kjøp digitalt frimerke her om du ønsker.
OBS!
Vår returadresse er:
Bokklubben
c/o Forlagssentralen
0040 OSLO
NB! Faktura skal medfølge varen.
Send pakken med Posten Norge.
Kan jeg returnere deler av pakken jeg har mottatt?
Ta kontakt med vårt kundesenter via e-post eller på tlf. 22028700.
Varen er skadet, hva gjør jeg?
Om en vare er defekt eller skadet kan du reklamere på produktet. For å behandle din reklamasjon trenger vi:
En beskrivelse av hva som er feil, eller hvordan mangelen/skaden oppstod. 2-3 tydelige bilder av produktet. Mangelen må komme tydelig på bildet/bildene.
Vennligst send henvendelsen og bildet til e-postadresse: webkontakt@bokklubben.no
Hva gjør jeg hvis jeg ikke ønsker å beholde varen?
Du kan returnere varen innen 100 dager etter mottak dersom du ikke ønsker den. Varen må betales dersom du beholder den utover betalingsfrist. Beløpet blir så godskrevet ved returen. Du må returnere den ubrukt, med faktura og i originalemballasje. Du må selv betale returporto. Varen vil ikke bli returbehandlet og kreditert uten medfølgende faktura. Det må ikke skrives beskjeder på fakturaen.
Jeg ønsker å klage på noe
Dersom du ikke er fornøyd med medlemskapet ditt, eller en vare fra oss, ta kontakt så fort som mulig, så finner vi en løsning sammen. Skulle vi mot formodning ikke bli enige, kan du kontakte Forbrukertilsynet for mekling. Du når dem på telefon 23 400 600, eller på forbrukertilsynet.no.
Betaling og faktura
Betaling, purring, forfallsfrist, sikkerhet
Enklere å handle på bokklubben.no!
Med forenklet betaling tar vi vare på kredittkortinformasjonen din, slik at du trenger bare CVC koden (den tresifrede koden bak på kortet ditt) når du skal handle hos oss.
Før du kan ta i bruk forenklet betaling må du godkjenne at Bokklubben tar vare på din kredittkortreferanse til fremtidig bruk.
Kryss av for "Enkel og sikker betaling" når du betaler med kredittkortet ditt. Kortinformasjonen din er da lagret, og du kan gjennomføre kjøp via iPad og smarttelefoner, og selvfølgelig også fra pc og mac - som tidligere.
Sikkerhet
All kredittkortinformasjon blir kryptert og lagret på en sikker måte, og løsningen vår er godkjent av kredittkortselskapene. Betalingen er derfor like sikker som tidligere - bare mye enklere!
- Hovedbøker som ikke er avbestilt, sendes med faktura
- Når du bestiller en bok på nettsiden, kan du velge betalingsform: enten å få tilsendt faktura, betale med Vipps eller bruke betalingskort (Visa eller MasterCard) når du kommer til handlekurven
- Ditt betalingskort vil ikke belastes før varen er sendt fra oss. Beløpet står reservert inntil varen faktureres og sendes. Ved annullering av ordren blir reservasjonen opphevet i løpet av et par dager.
- Har du adresse i utlandet, MÅ du bruke betalingskort
- Når en vare er betalt, kan du se det på "Min side", enten under "Bestillinger" eller "Hovedbøker"
Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil, utsolgte varer, sviktende leveranser fra leverandørene våre og opplagte prisfeil på produkter.
Jeg har betalt, hvorfor får jeg betalingspåminnelse/purring?
Din betaling og vår betalingspåminnelse/purring kan ha krysset hverandre. Du kan se om betalingen er registrert hos oss på Min side -> Faktura. Hvis fakturaen er merket "Dekket", har vi mottatt din betaling, og det er ikke nødvendig å ta kontakt med oss.
Dersom betalingen ikke er registrert hos oss, er det fint om du sender kopi av bankutskrift eller kvittering. Dette kan sendes som vedlegg i e-post eller ved skriftlig henvendelse til: Bokklubben, Pb 4300 Nydalen, 0402 Oslo.
Legg ved informasjon om medlemsnummer, betalingsdato, beløp og kontonummer.
Jeg har returnert varen, hvorfor får jeg betalingspåminnelse/purring?
Du kan sjekke på på Min side -> Faktura om din retur er registrert hos oss. Varen blir markert med "Dekket" så snart den er mottatt i retur. Dersom det er mindre enn en uke siden du returnerte varen, vent noen dager og kontroller igjen. Ta kontakt dersom varen fremdeles står som "Åpen" under Faktura-fanen.
Hvor lang forfallsfrist har Bokklubben?
Betalingsfristen i Bokklubben er 14 dager fra boka/varen sendes fra vårt lager.
Kunder som har registrert sin e-postadresse, vil få en påminnelse om at betalingsfristen er utløpt. Uteblir betalingen ytterligere sendes en purring pr. epost med purregebyr kr 35,-. Kunder uten e-post får purringen med gebyret i brevform.
Levering og frakt
Leveringstid, porto, sms-varsel
Når kommer bøker jeg har bestilt?
Både i handlekurven og i bestillingsbekreftelsen du mottok fra oss, finner du estimert leveringstid. Lagerførte varer blir normalt pakket og sendt samme dag eller dagen etter bestilling. Norske bøker vi ikke har på lager sendes innen 2 - 3 virkedager. Leveringstidene er påført hvert enkelt produkt.
Bøker fra utlandet leverer vi innen 7 - 21 dager.
Noen bøker har status "Leveringstid: Usikker". Vi forsøker å skaffe boken, og gir deg tilbakemelding når vi får informasjon fra våre underleverandører.
Du mottar leveringsbekreftelse på e-post når varen sendes fra vårt lager. Vær obs på at dette gjelder vår ekspedisjonstid. Forsendelse via Posten kommer i tillegg.
Frakt og ekspedisjon
Alle hovedbøker og bokordre over 299,- sendes med fri frakt.
Bokordre under 299,- har kr 39,- i frakt.
Normal leveringstid er 3-7 dager for lagervarer. Mindre forsinkelser vil ofte skyldes postgangen. Har du ventet urimelig lenge, ta kontakt med oss ved å sende en e-post eller ring oss på 22028700 slik at vi kan undersøke saken.
SMS-varsel om pakke
Har du registrert mobilnummeret ditt hos oss, vil du få en SMS som hentemelding fra Posten når du har bestilt noe som sendes som pakke. Du får ikke hentelapp i postkassa, og SMS-tjenesten er gratis. Raskere og mer miljøvennlig! Ved levering i postkasse vil du også få en SMS om at varen er levert.
Registrer mobilnummer her
Du finner flere opplysninger om bestillingen på Min side.
Medlem+, bonus, gavekort og rabattkoder
Medlem+, bonus, gavekort og rabattkoder
Det lønner seg å være medlem!
- Du får bonuskroner på alle artikler med bonussymbolet.
- Du velger selv når du vil utløse og bruke dine bonuskroner.
- Som medlem får du bonuskroner når du kjøper artikler merket med bonussymbolet.
- Du kan bruke bonuskronene dine til å redusere prisen neste gang du handler.
- Medlemmer i Bokklubben får 10 % bonus ved kjøp.
- Medlemmer i kundeklubben får 5% bonus ved kjøp.
Handler du for over 500,- innen et år får du 15 % på kjøp. Det er også flere fordeler med Medlem+, så det lønner seg å være aktiv kunde!
Oppsparte bonuspoeng forfaller 1 år etter at de ble opptjent.
For å få dine bonuskroner må du registrere din e-postadresse med samtykke. Når du løser ut bonuskronene får du en kode som du kan taste inn i handlekurven ved neste kjøp. Bonuskoden finner du både på Min side og i e-posten som sendes til deg når du velger å utløse bonuskronene.
Du kan bruke bonuskronene til å dekke hele eller deler av beløpet du skal betale. Bruker du bare noen av bonuskronene kan du bruke restbeløpet ved en senere handel. Du kan kun bruke en kode per ordre.
Du samler bonuskroner og kan bruke dem i Bokklubbens digitale kanaler; web, mobil og app. Bestillinger gjennom ordretelefonen og kundeservice gir ikke bonuskroner.
Rabattkoder og gavekort
Bokklubben kan tilby avslag eller godtgjørelser, slik som rabattkoder og gavekort. Dette er digitale rabatter som utløses når gitte vilkår oppfylles. Rabattkodene og gavekortene kan være gyldige i en begrenset periode, kun gjelde for enkelte perioder, tidspunkter eller utvalgte produkter og kan være knyttet til et krav om minimumsbestillinger. Disse rabattkodene/gavekortene kan ikke kombineres i samme kjøp. Vilkårene vil variere.
- Rabattkodene kan ikke deles opp i flere kjøp, og kan bare benyttes en gang
- Gavekort kan deles opp over flere kjøp, men må brukes innen utløpsdato
Rabatt på bøker
I Bokklubben får du et stort og attraktivt utvalg bøker og produkter til lave priser. Nye norske bøker har regulert fastpris, og inngår ikke i bonussystemet.
Produktanmeldelser
Regler for anmeldelser på våre sider
Anmeldelsene er skrevet av våre brukere, og kontrolleres jevnlig.
Hvis det rapporteres om anmeldelser med upassende innhold, kan disse fjernes fra nettstedet.
Innholdet skal ikke være skrevet i ond hensikt. Språket skal være anstendig. Det er ikke tillatt å vise til priser og tilbud, siden disse hele tiden kan endres. Det er ikke tillatt å nevne konkurrerende produkter. Det er ikke tillatt å oppgi kontaktinformasjon eller lenker til andre nettsteder.
Anmeldelsen blir publisert i De norske Bokklubbene A/S sine nettbutikker bokklubben.no og bokkilden.no
Teknisk hjelp
Logg inn, logg ut, lydbokhjelp, e-bokhjelp, EE-avfall
Tekniske spørsmål
Brukes maskinen til flere medlemskap, bør du ikke bruke funksjonen "Logg meg på automatisk", som vises på innloggingsbildet. Hvis en bruker av maskinen allerede har valgt automatisk innlogging, klikk på "Logg ut" for å avbryte denne funksjonen.
I Bokklubbens lydbokapp får du enkelt hørt på lydbøkene du har kjøpt hos Bokklubben.
Finn fram til boka du ønsker å handle på våre websider eller i appen "Bokklubben" hvis du kjøper via en android telefon, og klikk på bestill-knappen. Umiddelbart etter at kjøpet er gjennomført, finner du lydfilen under fanen Lydbøker på "Min side" og i appen Bokklubben Lydbok. Den er nå klar for nedlastning.
I Bokklubbens lydbokapp får du enkelt hørt på lydbøkene du har kjøpt hos Bokklubben. Du kan:
- finne lydbøkene dine i bokhylla
- strømme dem direkte
- laste ned lydboka slik at du kan lytte offline
- Du trenger ikke internett for å høre lydbøkene dine på ferie hvis du har lastet ned lydboken først i appen eller via websidene
PS! Når du lastet ned lydboka kan du også bruke enkelte andre lydbokapper du har eller ønsker å installere på mobilen din.
Last ned gratis fra App Store til iPhone / iPad
Last ned gratis fra Google play
NB! MP3-lydbøker må betales med kredittkort.
Her finner du svar på det du måtte lure på om e-bøker.
De ulike formatene
E-bøker har forskjellige formater, kopibeskyttelser og er mulig å lese på de fleste forskjellige elektroniske plattformene.
EPUB
EPUB er det mest utbredte formatet for e-bøker og har blitt standardformatet for litteratur med mye tekst.
PDF
PDF er det mest utbredte formatet for tekniske bøker, og andre bøker som har mye bilder og tabeller.
MOBI
MOBI er Amazon/Kindle sitt eget format. Det er en versjon av epub med deres egen kopibeskyttelse, som er forskjellig fra den kopibeskyttelsen vi bruker. Men norske ebøker du kjøper hos oss kan enkelt overføres til Kindle på Min side
AZW3
AZW3 er et internt format som Amazon bruker, som bøker som sendes til Kindle konverteres til før det lastes ned på enheten. Bøker i dette formatet kan legges rett inn på Kindle-enheter med kabel.
Kopibeskyttelse
Det finnes to typer kopibeskyttelse på våre bøker:
Sosial DRM
Her er det ingen teknisk sperre som hindrer deg i å kopiere boken, men filene er vannmerket med navnet på den som har kjøpt boka for å forhindre at du sprer boka til andre på internett. Slike filer er merket DRM: Vannmerket i informasjonen om e-bøkene på våre sider. Du kan kopiere disse e-bøkene til så mange av dine digitale enheter som du selv vil. (Avtalen man kjøper ebøker under sier at man laste ned til 6 mobile og 6 stasjonære enheter)
Teknisk DRM
På disse bøkene er det en innebygget sperre mot å dele boken med andre. Bøkene må leses via en e-bokleser som håndterer Adobe kopibeskyttelse (Adobe DRM) for eksempel Adobe Digital Editions. Disse bøkene er merket DRM: Kopibeskyttet på sidene våre, men kun 5% av de norske e-bøkene vi selger har denne typen kopibeskyttelse. Typen kopibeskyttelse vi bruker er Adobe Digital Rigths Management, (eller Adobe DRM forkortet).
Apple Books
Apple Books kan lese e-bøkene med Sosial DRM, men ikke de med teknisk DRM da Apple Books-appen ikke håndterer Adobe DRM.
Plattform
Nettbrett/smartelefon
Skal du lese bøkene på nettbrett som iPad eller lignende eller smarttelefon (iPhone, android) er det samme løsninger for begge.
Du laster ned Bokklubben-appen fra Google Play eller Appstore. I appen logger du deg på med samme brukernavn som i nettbutikken og har full oversikt over alle e-bøkene dine dine i den innebyggede e-bokleseren i appen.
Lesebrett
Skal du lese e-bøkene på Lesebrett må du vanligvis autorisere lesebrettet for Adobe DRM hvis det er en kopibeskyttet bok du skal lese.
Kindle
NB: For tiden opplever vi at Amazon avviser overføring av noen bøker ved bruk av "Send til Kindle"-funksjonen. Opplever du feil med dine ebøker, kan du laste ned boka i AZW3-format og legge denne over med kabel, eller kontakte kundeservice.
Umiddelbart etter kjøp er denne boka tilgjengelig på Min side > Mine ebøker og kan enkelt sendes direkte til Kindle-leseren din.
Første gang du gjør dette må du autorisere oss på din Amazonprofil:
- Gå til Amazon.com, i profilen din finner du Your account > Content and devices > Manage Your Content and Devices > Preferences.
- Nederst på siden finner du Personal Document Settings.
Legg til bokklubben@bokklubben.no under Approved Personal Document Email List - Deretter må du knytte Kindle-brettet ditt til kundeprofilen din hos oss:
Du finner Kindle-e-posten din under Send-to-Kindle E-Mail på samme side (under Personal Document Settings) på kontoen din hos Amazon. Kindle e-posten din lagrer du i feltet som heter kindle-epostadresse på Min side > Mine ebøker
Du kan knytte til 2 Kindle adresser fra samme husstand slik at samme bok sendes til begge.
Vi har også laget en video-guide for hvordan du får e-bøker til Kindle.
Datamaskin
Du kan også laste ned e-bøkene du har kjøpt til en pc. Gå til Min side når du er logget på som medlem. E-bøker uten kopibeskyttelse lastes ned direkte som epub eller pdf -filer. Kopibeskyttede e-bøker må åpnes i programmer/apper som er laget for å håndtere Adobe DRM.
Først overfør brukernavn og passord fra websiden til bokskya hvis du ikke har gjort det tidligere.
- Gå til idp.bokskya.no
- Klikk på glemt/opprett passord.
- Fyll inn e-postadressen din (bruk samme som i butikken)
- Klikk på endre/opprett passord.
- Du mottar en e-post med lenke
- Klikk på lenken og opprett passord. (Bruk samme som i butikken)
Last ned Adobe Digital Editions (ADE)
Du autoriserer ADE inni programmet ved å velge 'Vendor ID' Bokskya fra listen og deretter oppgi samme brukernavn/passord som i nettbutikken.
Deretter laster du ned fra samme sted på Min side.
Velg åpne, ikke lagre hvis du laster ned via Internet Explorer. Da åpner den seg direkte i programmet. Hvis du bruker andre nettlesere åpner du ascm filen du endte opp med i Adobe Digital Editions.
Når e-boka åpner seg for lesning i Adobe Digital Editions, lagrer den seg i mappen 'My digital editions' under Dokumenter mappen som EPUB-fil.
'Vannmerkede' bøker dvs de uten kopibeskyttelse kan føres inn i biblioteket til ADE hvis man vil ha ebøkene samlet på pc'en. Da trykker du ctrl-O og henter inn e-boka fra der man lagret den på datamaskinen.
Engelske e-bøker
Når det gjelder engelske e-bøker er disse dessverre ikke tilrettelagt for lesing gjennom vår egen app. For å lese disse anbefaler vi at du laster ned Adobe Digital editions til mobil eller nettbrett:
Last ned gratis fra App Store til iPhone / iPad
Last ned gratis fra Google play
NB! Engelske e-bøker må lastes ned innen 2 år fra kjøp, og kan max lastes ned 3 ganger, så legg inn autoriseringen av Adobe Digital Editions før du laster ned .
Forhandlere skal ta imot EE-avfall
Alle butikker i Norge som selger EE-produkter er pliktige til å ta imot utrangert utstyr av samme type som de forhandler, uten kostnad for forbruker. Butikkene plikter å ta imot utstyret selv om du ikke har kjøpt det hos dem, også dersom det er av et annet merke eller fabrikat enn de selv forhandler. Den ubegrensede mottaksplikten gjelder avfall fra private husholdninger. Når det gjelder avfall fra næringsvirksomhet, har forhandleren bare plikt til å ta imot EE-avfall fra din virksomhet gratis dersom dere kjøper ny tilsvarende mengde produkter.
Retur av EE-avfall
Som forbruker kan du levere utrangerte elektroniske produkter av samme type produkt som vi selger, tilbake til oss. Så vil vi vederlagsfritt destruere dem etter gjeldende lover og regler.
Du må selv besørge porto/forsendelseskostnad til oss.
Postadresse for utrangert EE-avfall:
Bokklubben
PB 4300 Nydalen
0402 Oslo